Hej jeg sidder og er i gang med at lave min første flash side. (anden hvis en side man laver efter en tutorial tæller med
)
Men når jeg her laver min menu så får jeg følgene fejl.
1120: acces of undefined property
og den hopper mellem alle mine sider (frames)
Har virkelig ingen ide om hvad fejlen er. det eneste jeg har gjort til forskel af i den tutorial er ikke at have tekst med i menuen men bare et billede, hvor i den tutorial er billede + tekst.
den kode jeg har brugt er Menu.SexKnap.addEventListener(MouseEvent.CLICK, gotoSex);
function gotoKrop (e:MouseEvent): void {
gotoAndStop("Krop");
}
Håber nogen af jer er i stand til at hjælpe mig.
Har i brug for mere så sig endelig til.
5 kommentarer
Problemet er at dit actionscript forsøger at henvende sig til et object der ikke findes på den frame du er på. Noget der kommer bag på mange begyndere, er at koden på de forskellige frames i flash ikke kender til hinanden, eller de objecter der er på stagen i forskellige frames.
Så altså, du har noget kode der forsøger at henvende sig til et object der ikke findes. Prøv at finde ud af hvilken frame der er problemet ved at slette en frame af gangen og køre programmet, hvis der ikke dukker en fejl op, så er det den frame der er problemet. Dernæst kan du begynde at kommentere kode ud på problemframen og finde ud af hvilken nøjagtig stykke kode der er problemet.
Når du ved hvad kode det er der fejler, så må du finde ud af, hvorfor det fejler. Gerne poste det her.
kan se jeg har lavet en lille fejl i min kode...
men det eneste kode jeg har er det som er postet herpå fordi at jeg netop har forsøgt at finde ud af hvorfor den ikke virker.
har også kun 2 frames. en startside. og så en frame (Krop)
Dette er hele mit actionscript:
stop();
Menu.KropKnap.addEventListener(MouseEvent.CLICK, gotoKrop);
function gotoKrop (e:MouseEvent): void {
gotoAndStop("Krop");
}
Er usikker på hvorvidt det der Menu. skal være der for det var ikke en del af det i den tutorial men når jeg søgte på problemet så var der nogle som sagde at man ikke havde addresseret rigtigt og derfor skulle sætte det (Menu.) foran.
Menu er en instance. Dvs. at du skal have et object et sted på din stage der har fået navnet "Menu" på det tidspunkt du forsøger at oprette din evenlistener.
Så du skal sørge for at din menu har fået navnet "Menu", og knappen inde i menuen har nanvet "Kropknap".
Ahh, fandt ud af det nu. troede at den skulle hede Menu nede i min Timeline havde ikke set at jeg også kunne kalde dem for ting.
Mange tak...
Np.