DFUG: Blog for Mødet i Århus 27/09-2007
Så kom vi i gang med det første møde efter sommeren, i Århus.
Det var samtidig også første gange vi skulle være i vores nye lokaler, og tage hul på et samarbejde med en ny sponsor; RIActivate.
Der var lagt op til hygge allerede fra start, og en del havde valgt at komme tage invitationen om at komme lidt tidligere til følge. RIActivate smed en håndfuld pizzaer på bordet, og så røg Family Guy på storeskærmen, mens snakken lystigt gik.
Efter spisningen (ca. 2 minutter efter maden kom
) blev der chillet lidt, og folk tech-talkede lidt ved skærmene.
især var der vist noget spændende at se på Ralphs computer
Klokken ca. 19.19:19 startede aftenens første præsentation.
Det var de 4 fyre; Anders, Kasper, Simon og Brian, som står bag projektet Vmax Drift Car. De gav en indføring i projektet fra Idé, til færdig projekt, med alt fra brugeranalyse til 3D rendering over til AS3 specifikke løsninger.
Her efter gik Pelle på med et interessant oplæg om firebug og flashbug, og viste hvordan et workflow betydeligt kan optimeres i debug delen, også efter et projekt er rullet ud, og kunden har haft fingerne i det (og dermed fundet alle fejlene).
Det en ny teknologi for de fleste, og det lød til at en del skulle hjem og lege med det allerede. ![]()
Et par nyttige links om firebug/flashbug.
Firebug extension
Flashbug -> både til AS2 og AS3
Aftenen blev sluttet af med lidt "gammeldaws" tombola stemning, hvor Pelles logger.log med en Math.random(), Bjelds analog Array over deltagere, og Asgers magiske "træk et nummer" pose, udgjorde det for den tekniske grænseflade der kunne vindes præmier gennem ![]()
Tombolaen var sponsoreret af Adobe, Friends of Ed og Globen, og vi siger mange tak for de små nictie ting og gadgets! ![]()
- Tuna slap af sted med DFUG's vandrepokal, aka en Adobe USB fan
- Ralph blev den heldige vinder af en Adobe User Group T-shirt.
- Simon fik en ny lækker Flash 8 video bog fra Friends of Ed til reolen.
- Anders blev den ultra heldige vinder af en Adobe nøglerings-simkort backup gadget, som vi alle er MEGET spændte på at høre et indgårende review af til næste møde
:D
- Pelle fik også en ny bog til reolen, måske er den lidt for avanceret for ham (bemærk titlen
) Men kæresten kunne vist bruge den.
- Lasse Moos fik noget at holde kaffe varm med, i den kommende vinter; et Adobe termokrus, som i følge hans egne ord, er næsten lige så godt som sidst han vandt, hvor han løb afsted med CS3 pakken. ![]()
- Aftenens sidste vinder blev Kaper der løb afsted med en Adobe User Group T-shirt.
Det afrundede vores førset DFUG møde i de nye lokaler. Efter mødets afslutning var der en lille rundvisning i RIActivates lokaler, og den øvrige LYNfabrik.
Et par af DFUGgerne sluttede af med en øl og en enkelt fernet branca på Bridgewather.
Tak til alle der mødte op, og var med til at gøre aftenen super hyggelig.
Jeg håber vi ses til næste DFUG møde i Århus, som bliver sidst i Oktober, hvor der indtil videre er Martin Bjeld på, med et oplæg om custom UIX components i Flex.
En STOR tak til alle vores sponsorer.

3 kommentarer
Jeg vil i anledning af min præmie gerne takke Gud, Jesus og Asger. Og da jeg er SÅ GLAD for min nye fantastiske bog, så vil jeg også gøre koden til afholdelse af konkurrencen open source. Så kan i også se at jeg ikke snød for at vinde denne DEJLIGE dørstopper
Som ghost-tilhører via nettet vil jeg lige sige specielt tak for flashbug-tippet. Jeg har brugt det lige siden, og dens funktioner er simpelthen så lækre.
Hvis man kører XML-feeds via PHP, så er der uendeligt meget tid at spare.
Hyg hyg
Jeg faldt lige over denne ældre post, og kan se at der aldrig er blevet tilføjet optagelserne fra breeze. De kommer her:
http://adobechats.adobe.acrobat.com/p78108317/
Lyden er lidt rusten/metallisk men håber det er til at høre.